loader
Tłumaczenie stron internetowych

Jak przygotować się do pierwszej sesji korepetycji online?

Zdarza się, że korepetytorzy mają dwa pierwsze dni pracy - pierwszy dzień, kiedy wchodzą do klasy i stają twarzą w twarz z uczniami, i pierwszy dzień, kiedy uczą online. Oba są niezapomniane chwile i oba wiążą się z własnymi zestawem wyzwań.

Jeśli chcesz zostać korepetytorem internetowym, ale nie masz jeszcze za sobą pierwszej sesji, to zupełnie normalne, że czujesz się trochę zdenerwowany. Aby pomóc, przygotowaliśmy krótki przewodnik aby pomóc Ci, niezależnie od tego, jakiego przedmiotu będziesz nauczać.

Pokażemy ci co należy robić przed, w trakcie i po zajęciacha także podamy kilka wskazówki dotyczące zarządzania klasą.

Co należy zrobić pierwszego dnia korepetycji online

Przed zajęciami

  • Planowanie lekcji

Należy zacząć od przygotowania tego, czego będziesz uczyć. Należy zacząć od tego, czy korzysta się z podręcznika, programu nauczania, czy też tworzy się własną lekcję od podstaw.

Zacznij od celów edukacyjnych ucznia Powinny one następować po sobie w logicznej kolejności, a ich zwieńczeniem powinno być ćwiczenie, które pozwoli uczniom pokazać, czego się nauczyli.

W przypadku zajęć online często dobrym pomysłem jest wykonywanie ćwiczeń przed lekcją, a zadań produktywnych w jej trakcie.

Jest to znane jako odwrócone podejście do nauczaniai więcej informacji na ten temat można znaleźć w naszym artykule Adaptacja z zajęć bezpośrednich do nauczania ESL online.

Nasza strona Preply Learning Plan pozwala w łatwy sposób zaplanować lekcje przed zajęciami. Plan można podzielić na proste, widoczne kroki, dzięki czemu zarówno Ty, jak i Twoi uczniowie będziecie mogli łatwo go zrealizować.

Pomysły i wskazówki dotyczące pierwszej sesji korepetycji:

  • Każdy plan powinien zawierać cel nauczania. Na początku dobrze jest przedstawić uczniom cel zajęć.
  • Ułożenie działań. Innymi słowy, należy upewnić się, że uczniowie mają wszystkie narzędzia i wiedzę, których potrzebują przed przed rozpoczęciem każdego ćwiczenia.
  • Demonstruj lub podawaj przykłady za każdym razem, gdy chcemy, by uczniowie zrobili coś nowego. Jest to szczególnie ważne w Internecie, gdzie komunikacja jest czasem trudniejsza.
  • Zaplanuj wykorzystanie różnych interaktywnych zasobów takich jak gry, filmy czy quizy online. Można nawet wykorzystać realia, jeśli przedmioty są na tyle małe, że można je podnieść i pokazać za pomocą aparatu fotograficznego. Niezależnie od tego, jaki temat wybierzesz, staraj się jak najbardziej zaangażować uczniów.
  • Jeśli nie wiesz, jak uszeregować zadania, warto zapoznać się z poprawioną taksonomią Blooma, która pokazuje złożoność zadań w kolejności (zob. schemat z Centrum Nauczania Uniwersytetu Vanderbilta poniżej). Dół piramidy pokazuje najprostszy poziom myślenia/uczenia się, a szczyt - najbardziej złożone uczenie się w działaniu.
  • Poznaj narzędzia i platformę

Teraz, gdy masz już przygotowaną sesję korepetycji online, radzimy zapoznanie się z platformą nauczania. Bez względu na to, z której z nich korzystasz, upewnij się, że wiesz, gdzie ustawić mikrofon, wideo lub ustawienia czatu. Być może chcesz wysyłać uczniom wiadomości lub pliki, a może chcesz ich wyciszyć podczas odtwarzania filmu?

Aby zajęcia były bardziej interaktywne, można udostępnić ekran lub otworzyć tablicę, aby uczniowie mogli zgłaszać swoje pomysły. A może chcesz prowadzić zajęcia w mniejszych grupach, korzystając z funkcji sali konferencyjnej.

Warto przetestować różne funkcje wybranej przez siebie platformy z innymi osobami.W ten sposób można sprawdzić, co uczniowie zobaczą, a co może budzić ich wątpliwości.

Należy notować, gdzie znajdują się poszczególne funkcje i jak one działają, aby później móc je wyjaśnić uczniom.

  • Określanie celów nauczania za pomocą analizy potrzeb

Należy stworzyć analizę potrzeb z kilkoma prostymi pytaniami, które każdy uczeń do wypełnienia. Jeśli to możliwe, należy to zrobić przed pierwszą sesją korepetycji, ale w razie potrzeby można to zrobić także później.

Pomoże to w zrozumieniu celów edukacyjnych ucznia i opracowaniu treści kursu, które prawdopodobnie go zainteresują:

  • Dlaczego uczysz się tego przedmiotu/języka?
  • Na studia
  • Do egzaminu szkolnego
  • Dla własnych zainteresowań
  • Co jest dla Ciebie najtrudniejsze w tym przedmiocie?
  • Która umiejętność jest Twoją najmocniejszą stroną?
  • Jakie zajęcia lubisz wykonywać na lekcjach?

Uwaga: Pytania te powinny być dostosować do wieku i poziomu uczniów.. W tym kroku należy również sprawdzić poziom uczniów za pomocą Preply Placement Testjeśli uczeń uczy języka angielskiego.

  • Informowanie uczniów

Kontaktuj się z uczniami aby poinformować ich, czy jest coś, co muszą zrobić przed zajęciami. Czy jest jakieś zadanie na rozgrzewkę, które muszą wykonać? Czy jest jakaś analiza potrzeb, którą chcieliby wykonać? Cokolwiek to jest, teraz jest czas, by się z nimi skontaktować i poinformować ich o tym.

Na koniec, Przypomnij uczniom, że potrzebują słuchawek, mikrofonu i czegoś do robienia notatek. Podobnie można ich poinformować, że muszą wejść do klasy z włączonymi kamerami i z dala od wszelkich czynników rozpraszających uwagę. W ten sposób będziesz dobrze przygotowany na pierwszy dzień zajęć.

Podczas zajęć

Teraz jesteś już na dobrej drodze do zostania korepetytorem online! Oto, co radzimy zrobić na początek:

  • Powitanie uczniów

Zanim zaczniesz cokolwiek robić, ważne jest, aby powitać uczniów w wirtualnej klasie. Pomoże to wszystkim poczuć się bardziej komfortowo i nada ton reszcie lekcji.

  • Rozpoczęcie zajęć

Chcesz poznać swoich uczniów - a oni będą chcieli poznać Ciebie - więc włącz kilka ćwiczeń, aby dowiedzieć się więcej o nich i ich zainteresowaniach. Można na przykład zagrać w "dwie prawdy i kłamstwo", każąc uczniom napisać o sobie dwie rzeczy, które są prawdą, i jedną, która jest kłamstwem.

Może to być zarówno zabawa indywidualna, jak i grupowa, ponieważ uczniowie dowiedzą się więcej o sobie nawzajem, próbując odgadnąć, które zdanie jest kłamstwem.

Jeśli wolisz zadawać uczniom bardziej szczegółowe pytania, zapisz ich listę na tablicy cyfrowej. Skieruj je tak, aby dowiedzieć się o nich czegoś więcej, np:

  • Skąd pochodzisz?
  • Czy masz jakieś hobby lub zainteresowania?
  • Jakie są Twoje ulubione przedmioty szkolne?
  • Gdzie najchętniej spędzasz czas z rodziną lub przyjaciółmi?

Uwaga: Pytania te należy dostosować do wieku i poziomu uczniów.

  • Ustalanie zasad

Po zapoznaniu się z uczniami nadszedł czas, aby ustalić zasady obowiązujące w klasie. Zaangażuj w to uczniów - nie tylko ich to zaangażuje, ale także poczują się odpowiedzialni za swoje zachowanie.

Po pierwsze, poproś uczniów, by zrobili burzę mózgów na temat zasad, jakie mogą być potrzebne w klasie internetowej. Na początek podaj kilka przykładów, takich jak: "nie wyłączajcie kamer", "wyciszajcie mikrofon, kiedy nie rozmawiacie" lub "nie jedzcie podczas lekcji".

Pamiętaj, by przedstawić te zasady w pozytywny sposób, tak by nie wydały się zbyt surowe, bo uczniowie mogą się zniechęcić. Wspólna praca nad tymi zasadami da uczniom większe poczucie odpowiedzialności i sprawi, że chętniej będą przestrzegać tych zasad.

  • Radzenie sobie z technologią

W sytuacjach, w których nauczyciel pracuje w cztery oczy, normalną rzeczą jest oprowadzanie uczniów po klasie. Można pokazać uczniom, gdzie znajdują się książki, przybory i wyposażenie. Jednak w środowisku online trzeba zmierzyć się z innym wyzwaniem. Ponieważ nauczyciel ma do czynienia z technologią, musi wyjaśnić uczniom jak korzystać z ważnych funkcji platformy.

Aby uczynić z tego zabawę, można zamienić to w poszukiwanie skarbów. Niezależnie od tego, czy uczysz grupę, czy pojedyncze osoby, możesz zapisać na tablicy interaktywnej listę funkcji, na które mają polować, oraz zestaw instrukcji. Mogą to być np:

  • Skrzynka czatuWpisz swoje imię
  • MikrofonWłączanie i wyłączanie mikrofonu
  • Wideo: włączanie i wyłączanie

Daj uczniom dwie minuty na wykonanie zadania i podziel się z nimi swoimi uwagami. Gdy wszyscy będą już swobodnie posługiwać się technologią, możesz rozpocząć zajęcia.

  • Ustalanie pracy domowej

Upewnij się, że wyjaśnić instrukcje w jasny i prosty sposób. Ponieważ pracujemy w środowisku cyfrowym, ważne jest także, by określić, w jaki sposób uczniowie mają oddać pracę.

Na przykład, jeśli mają wykonać zadanie pisemne, mogą podzielić się nim z tobą, wysyłając plik bezpośrednio w oknie czatu. Jeśli wolisz e-mail, pamiętaj, by podać im swój adres e-mail. Niezależnie od tego, co wybierzesz, upewnij się, że uczniowie mają jasność co do tego, co mają zrobić, kiedy mają to zrobić i w jaki sposób mają to dostarczyć.

  • Zakończ z pozytywnym akcentem

Na koniec warto się dobrze przygotować. Przypomnij uczniom, o czym rozmawialiście na zajęciach, i pogratuluj im ukończenia pierwszego dnia nauki..

Pozytywne nastawienie sprawi, że uczniom poczucie inspiracji i przypomni im, że są o jeden krok bliżej do osiągnięcia swoich celów edukacyjnych. Sprawi też, że z niecierpliwością będą chcieli wrócić na kolejne zajęcia.

Po zajęciach

Po zakończeniu pierwszego dnia zajęć należy podjąć następujące kroki, które pomogą w przygotowaniu się do następnych zajęć.

  • Refleksja nad pierwszym dniem

Teraz, gdy pierwszy dzień nauczania online jest już za nami, możesz odetchnąć z ulgą - udało się! I nigdy nie jest to tak stresujące, jak się początkowo wydaje. Zanim przejdziesz do planowania drugiej lekcji, ważne jest, aby zastanowić się nad swoim pierwszym dniem.

Należy zadać sobie pytanie:

  • Co poszło dobrze?
  • Co wymaga poprawy?
  • Jakie nowe zajęcia mogę wprowadzić do klasy?
  • Czy muszę jeszcze raz omówić funkcje cyfrowe?

Zrób notatki przy każdym pytaniu i wykorzystaj je jako podstawę do stworzenia kolejnego planu lekcji. Dzięki temu nie tylko pomożesz uczniom osiągnąć cele edukacyjne, ale także staniesz się najlepszym nauczycielem, jakim możesz być w dłuższej perspektywie.

  • Pytaj o opinie

Jeśli znasz innych korepetytorów online, zawsze warto poprosić ich o radę lub opinię. Pokaż im swój plan lekcji, swoje refleksje z pierwszego dnia i zapytaj, co zrobiliby inaczej. Pomoże to zorientować się, jak ktoś inny uczy online, i pokaże, czy jest coś, co można wykorzystać.

Wnioski

Pierwsze dni w każdej pracy mogą być trudne, ale zastosowanie się do tych prostych kroków pomoże Ci być na szczycie swoich możliwości. Zapewni to również, że Twoi uczniowie będą czerpać jak najwięcej korzyści z tego doświadczenia i z niecierpliwością oczekiwać na kolejne zajęcia z Tobą.

Dowiedz się więcej o tym, jak możesz zdobyć praca korepetytora online w Preply.